Vix på vallkurs för Jonas Gustafsson

Den 29/11 var det dags att visa upp Vix för Jonas. Min förhoppning var att jag hade gjort läxan till belåtenhet och få ny läxa att träna på. Och se på tusan, vi fick godkänt. Vix är tillräckligt duktig på att gå med får, nu är det dags att jobba med kommandon.

För Vix var det nog lite förvirrande att jag plötsligt gick in och bestämde mycket mer än vanligt. Hon svarar fint och tappar inte huvudet. Hon har ett väldigt naturligt avstånd men blir inte pressad när det är trångt. Jag är väldigt förtjust i henne. Den som tittar på filmen med ljud hör att hon får fina vitsord även av Jonas. ”Har man en fräck hund är det mycket tuffare för ägaren. Då har man inget att skylla på”. Lite kaxigt att lägga ut det här – jag känner pressen, men det är bara kul 🙂

Kommentera

